tisdag 6 oktober 2009

"you can't fight despair. all you can do is keep on walking"

citat från 20th century boys. En jäkligt bra manga.

Ibland blir jag tom. Ledsen. Depprimerad. Och jag tror att mitt liv suger. Och att jag är ledsen. Förtvivlad. Jag får viljan att allt ska försvinna. Jag fattar inte att jag inte lär mig, "det här är ingenting". Jag har kännt mig så mycket värre. Jag sitter och tänker "jag hatar när hon gör så mot mig" eller "varför tycker inte folk om mig, vad är fel på mig" eller "är det ingen mening med mina försök". Men jag kommer ihåg gånger då jag kännt mig så mycket mer förtvivlad. Då sanningen verkligen visat sig vara så mycket mörkare än jag föreställt mig. Ändå sitter jag och tycker synd om mig själv, även fast det i förhållande till andra känslor jag upplevt är "ingenting". Och min situation i förhållande till andra mänskors situation är rena paradiset. Jag lär mig inte. Det kanske aldrig kommer göra mindre ont för att jag upplevt det förr. Jag hoppas iallafall att jag lär mig inte bli så paralyserad av det. Ännu ett hopp att krossa måntro?

4 kommentarer:

Sigge sa...

Jag kan bara säga att ingen som jag har träffat iaf tycker illa om dig, om du nånsin tror det så är det bara du som gör det. Sen om det är någon som gör det så är det för att du gått före nån random person i matkön eller nåt, haha:)

Sen så känner ju jag likadant som du väldigt ofta, så jag kan egentligen bara säga att jag vet hur det känns. Men vafan, det går upp och ner hela tiden, iaf för mig. Annars kan du ju försöka hitta om det är nåt som du vill ändra på och försöka göra det.

Meerkat sa...

Det låter bra......

Linus sa...

*mental kram*
Det är störigt jävla piss att må sådär, man vet att man inte borde må dåligt men ändå gör man det. Då känns det som man inte mår dåligt av anledningen man tror utan av något typ psykologiskt djupare bajs :\
Lättast är väl att använda depp-perioderna till att lära sig uppskatta när man är på bra humör mer. Det tycker iaf jag är lättare än att göra något åt deppet i sig.
och jag tycker verkligen inte att du ska tro att folk inte tycker om dig för det är inte sant!

Yoshia sa...

Jag håller med ovanstående skrivare. Jag känner också sådär ibland. Fy vad trist och jobbigt det är :(

Jag tror faktiskt att de flesta känner sådär ibland. Sedan finns det väl de som känner så oftare och mer än andra. Tror jag^^'
Whatever, jag gillar dig :D