måndag 26 oktober 2009

:(

Idag hade jag lovat att jag skulle ruta en bild. En bild i vanlig moe manga stil, för att kolla om jag kunde. Jag har på senaste tiden tänkt att de som ritar helt mainstream inte har så mycket att komma med. Jämfört med hur jag försöker rita så verkar deras stil jätte lätt. haha! Så jag ritade en bild och scannade in den för att göra linjer i photoshop men det var så segt att jag inte orkade och gjorde en ny (bättre) bild och gjorde tuschningen för hand. Och jag hade liksom smått smått skakig hand men jag tänkte att det inte gjorde nått. Sen scannade jag in bilden och jobbade på att färglägga i photoshop och efter en timme så insåg jag att det jag gjort sög. Totalt fail. Slösade säkert 3 timmar på ett projekt som inte fick något alls vättigt resultat. Så nu är jag depprimerad och säger fuck digital media, jag kör på traditionellt i fortsättningen. :/

2 kommentarer:

Linus sa...

Jag vågar inte ens försöka räkna alla gånger jag har gjort precis det där, istället för att slå ihop den tid vid bildprogram på datorn, som resulterat i misslyckanden, till ett tillfälle så att jag kanske faktiskt skulle ha lärt mig något... var det där EN mening? jag suger xD
Kudos till den som fattat vad jag menar...

Meerkat sa...

MI6s experter jobbar på att dechiffrera. Jag kommer tillbaka då de är klara.