söndag 7 februari 2010

Oabsolut

Jag tänker pretentiösa tankar! mmmm... Jag tänker: Det finns massa saker som man tror "är". att de liksom är faststämplade. Men egentligen handlar det ju bara om hur det känns just nu. Jag gillar glass. Men jag vill inte ha glass nu. Altså gillar jag inte glass nu. Men jag gillar endå glass. Men det är inte ett absolut faktum som alltid stämmer... Så det suger ju, för då går det inte att förutsäga nått. Liksom i glassexemplet som jag valde för att inte behöva avslöja vad jag egentligen tänker på. Om någon kommer och ger mig en glass då jag inte gillar glass så blir jag ju inte glad och då misslyckas ju den personens plan i att göra mig glad. :( Men jag kanske blir glad för att någon försöker vara snäll mot mig. Fast jag kanske har en sån där dag där man är arg på hur perfekta alla är och så kommer det någon jävel och ger en en glass bara sådär! Vad jobbigt allt blir om man tänker för mycket på hur saker skulle kunna vara. Fast jag tycker oftast om glass... Så jag har nog inget att oroa mig över.

4 kommentarer:

Linus sa...

Jag brukar bli ledsen om någon ger mig en glass då jag inte gillar den.. då har jag ju liksom gått miste om en glass :\
*klurar på hur den där metaforen hängde ihop..* XD

Meerkat sa...

Jo precis. Man tänker: "Jag är otacksam och jobbig och ett bortskämt äckligt i-landsbarn!"

sanna sa...

Meh. Skriv oftare. :C

Jag tycker ju om dina inlägg. 8D

Meerkat sa...

Mina inlägg är emo ju D:

Men tack :3