onsdag 15 september 2010

"I'm sick of simulated people saying things I don't agree with"

Jag insåg nyss att jag stör mig på folk som inte finns! (Fan ta dem!) D.v.s. folk jag simulerar. Ungefär som: "En typisk pantad tonåring skulle säga x"
Grejen är att en typisk tonåring inte sagt x. Jag bara simulerar att den sagt det. Ofta då jag tänker "jag är trött på alla som säger x" så är jag egentligen trött på att jag tänkt mig att alla säger x. Faktumet är att min bild av olika mänskors (ibland grupper, ibland individer) sätt att tänka antagligen är baserat på väldigt få personer som jag bara har träffat och hört tala några gånger ibland. Om jag väl skulle diskutera det jag tänker med dessa mänskor så vet jag inte om jag faktiskt skulle kunne förutse ungefär vad de skulle svara. Antagligen inte.
Men jag ska hålla mig uppmärksam på då jag klagar på simulerade personer! Fördommar är dåligt har jag hört.

Inga kommentarer: