fredag 11 juni 2010

Fullmetal Alchemist 108

Igår kväll/natt läste jag det sista kapitlet FMA någonsin. Och jag har fortfarande kvar lite av en väldigt speciell känsla i kroppen. Delvis så känner jag mig nostalgisk över hela serien och också "omg that was awesome"-fanboykänslan. Och samtidigt som jag är helt nöjd med slutet så är jag ju ledsen över att den inte kommer fortsätta. Jag har följt den här mangan med extra nördigt intresse och verkligen satt in mig i den. Jag har många gånger sagt att det är min favoritmanga. När jag hade läst igenom sista kapitlet på 100 sidor så var jag helt tom på tankar. Det var väldigt likt den känslan jag hade i slutet av death note animen, fast ändå helt annorlunda för att helt annorlunda saker hade hänt i det här kapitlet liksom. Jag hade liksom ingenting att komentera ,ingenting att tillägga. Då vet man att en manga har ett bra slut.

Nu ska jag läsa kapitlet en gång till. Det är kul att vara nördig. ^^

Inga kommentarer: