onsdag 16 september 2009

off

Aldeles nyss gjorde jag någonting konstigt. Konstigheten börjar med att jag har klarat mig igenom idrottsdagen (orientering) och är hungrig. Jag, Cissi och Malin går till ett ställe precis utanför Slussens tunnelbanestation som säljer toasts. Jag bestämmer mig för att inte köpa en toast utan istället vänta med att äta då jag kommer hem, för jag kan ju lika gärna göra toasts gratis hemma och jag tyckte inte det var värt 24 kr (eller vad det nu kostar). Men då jag kommit fram till min tunnelbanestation (Ängbyplan) så går jag in i en restaurang som brukade vara malaysisk men nu har bytt ägare och beställer yakitori spätt för 65 kr. Och så sitter jag där ensam vid ett bord och äter yakitori till lunch på en onsdag på ett ställe som ligger mindre än 5 minuter från mitt hem. What's up with that? Det var jätta gott för övrigt och jag ångrar inte direkt att jag spenderade pengar på dem men det var så oplanerat. Oftast när man gör nått impulsivt så går det antingen på en sekund eller så kommer man impulsivt på något roligt och bestämmer sig för att hålla kvar vid impulsen. Men det där var bara som en lång impuls där jag köpte och åt en lunch utan att tänka typ...

Inga kommentarer: