onsdag 19 augusti 2009

Skolan börjar imorgon...

...Imorgon börjar skolan. Just nu har jag precis kollat på mitt nya schema och gillat det. ^^
Jag är inställd på att vara glad och trevlig och satsa hårt på skolan här i tvåan. Tyvärr har jag känslan av att jag imorgon kommer "komma ihåg" att jag är en osäker person och efter någon vecka tappa intresset för alla svårare ämnen och börja avfärda dem som "jobbigt". Men man kan ju hoppas på att det inte blir så. ^^

Gambatte :3 (eller Gambaru eller vad det egentligen heter)

6 kommentarer:

devius sa...

Jag skriver det här frán mitt DS (woah!) sá jag har Ä och Ö (men inte Á).^^ Hoppas det gár bra för dig i tváan. Du lär iallafall inte ha problem med att förstá vad folk säger. :P Har du japanska förresten?

... Jag saknar vára Brawlstunder. :/

Keep up the awesome dude, none can beat the lame man.

Meerkat sa...

Yes jag kommer ha japanska... säger mitt schema. Kan man skriva på blogg från DSi? o.o Och jag tycker mitt/ditt gamla DS är hightec. :p

Jo Brawl var ju en stor del av livet! :/

Tack det samma ^^

Linnea sa...

Haha, sådär tror man alltid att det kommer bli. Eller jag, i alla fall. Att om jag är mer positivt inställd till skolan så kommer jag på något mirakulöst sätt börja GILLA lektionerna. Men efter några veckor.......... Tja, du förstår :)

devius sa...

Fick min information fran Myojo (skolan) idag.

Det ar broschyrer skrivna medkanji, fattar inte ett dugg. :p

Men jag fick ocksa ett arsschema och till min gladje sa finns det ganska manga lediga dagar for mig (provdagar och sant) sa jag kan vila lite (japanerna ar nastan lika seriosa som kineserna i skolan!).

Fortfarande lite synd att det inte finns nan skoluniform. Min rumskompis Alex (tysk, jag sjunger borjan pa "Hier kommt Alex" hela tiden nar han ar i narheten ^^) fick en riktigt ball uniform, jag ar avundsjuk.

Hur var forsta skoldan?

Meerkat sa...

Den gick bra ^^ ...Kort sagt. Finns inte så mycket att säga om den. Ettorna verkar trevliga. ^^

Jo jag har hört att de är fett seriösa i skolan. Det är fortfarnande en väldig skillnad på 6 dagar i veckan och 7 dagar i veckan tänker jag... Men som sagt: Ganska stor omställning från cyber right? ;P
Lol på din rumskramrat grejen :P

devius sa...

Stor omstallning indeed. Men man faller ganska snabbt in i monstret (lol, monster. Minns du det skamtet? ;]) skulle jag tro, jag blev lite forvanad over hur latt jag anpassat mig till sprakskolans schema (som ar lite jobbigt till en viss grans)

Lite jobbigt att man inte far ett meddelande nar du skriver en kommentar har, det blir lite svart att folja konversationerna (vilket ar anledningen till att jag svarar sa langt senare).