måndag 10 maj 2010

"And I will rule as God over the new world"

Jag vill sitta i en personlig tänkar pose, jag vill gå runt i cirklar, veva med armarna, spekulera. Känslan av att ha en plan, pillimariskt storhetsvansinne! Jag vill skriva ner information på 300 post-it-notes, klistra upp dem på min vägg och dra snören mellan dem. Jag vill lista ut vem som ligger bakom. Se sammanhanget. Följa planen, improvisera, ta risker, vinna eller förlora. En framtida kung, en strateg. Det roliga är inte att ha vunnit utan den där pirriga känslan på vägen dit!

3 kommentarer:

Saya sa...

Du borde bli författare.

You've got the talent.

devius sa...

Eller Mangaka, you've got that talent too.

Om du vill dra ihop tradar och se the bigger picture sa kan du ju ocksa spela lite phoenix wright spel, later ju som om du skulle kunna losa ett antal mysterier dar. ;]

Meerkat sa...

Ja phoenix wright var ett tag sen, låter som en mysig idé. Dock är jag pinsamt dålig på dem spelen, gissar mig fram jätte ofta liksom xD D: