lördag 10 april 2010

Lågkonjunktur.

Aaaaaah... Vilket tråkigt ord. Som en mulen himmel om hösten. Fast inte den fina delen av hösten.

Jag tänker dock inte på ekonomi. Jag tänker på fantasi och kreativitet och awesomeness. Vad det gäller sånna saker så ligger Vilgot, inte i en depression, utan i en lågkonjuktur. Jag föreställer mig att sånt också fungerar lite som ekonomi. D.v.s. jag har varit sjuk på senaste tiden (är sjuk fortfarande) och inte riktigt haft orket att sätta in mig i någonting. Altså har ingen ny data från t.ex. roliga mänskor eller bra manga nått mig på senaste tiden för att jag har varit för trött och däför har jag inte häller haft någonting att tänka på, ingenting som inspirerar mig. Låg omsättning. Det står still där inne. Helt enkelt att ligga sjuk i sin säng, halvt apatisk och inte tänka på någonting. Jag är ovanligt tom på idéer och jag kan inte rita och jag talar/beteer mig fett awkward! D:

Jag hoppas jag tar mig upp ur min kreativa lågkonjuktur automatiskt då jag blir frisk. Fast om jag har otur så fungerar det inte så lätt. Man måste sätta igång sig själv, jag var faktiskt i en sån här lågkonjunktur redan innan jag blev sjuk. Men friskt först. Nu orkar jag faktiskt inte.

Hoppas världsekonomin fixar sig också.

3 kommentarer:

Saya sa...

Stackare :/ Hoppas du blir frisk snart då!

Sigge sa...

Dude, bra skrivet! Förstår va du menar, hoppas du är frisk imorrn :D

Meerkat sa...

Allt verkar bra skrivet med Courier 8D (det blev courier av ett misstag men jag beslöt att ha kvar det<.<) Nej men seriöst jag läste om inlägget idag och jag tyckte det var endel delar som var ganska otydligt formulerade. Men tack för att du uppskattade det iallafall. ^^